Green Week

1 ORDRE = 500 KG CO2-FJERNING

Vi fjerner ditt klimaavtrykk når du handler hos oss

Vi i Grønne Mil ønsker å ta avstand fra Black Friday hysteriet og ønsker heller fokus på bærekraft. 

Vi mener Black Friday skaper en usunn handelstrend som blant annet er svært negativt for miljøet og forsterker bruk og kast trenden. Videre fører det enorme prisjaget til at nisje og kompetanseforretninger skvises ut til fordel for gigantene.

På bakgrunn av dette kjører vi nå igang vårt Green Week initiativ. Hver ordre på Gronnemil.no aksellererer klimatiltak og støtter CO2-reduserende prosjekter rundt kloden.

La oss bidra til en positive endring sammen!

  • Ingen rabatter på Gronnemil.no fra 22.11 t.o.m. 28.11.
  • Grønne Mil AS klimakompenserer ALLE ordre ved å kjøpe klimakvoter fra CHOOOSE AS. Dette er GRATIS for våre kunder!

          Utover vårt bidrag til CHOOOSE, oppfordrer vi alle våre kunder til å støtte et miljøinitiativ i November.

CHOOOSE er et norsk teknologiselskap som akselererer bærekraftige løsninger, og ble i 2018 anerkjent som en av verdens 10 beste startups av Sir Richard Bransons Extreme Tech Challenge. Selskapet har utviklet en plattform som gjør det enkelt for individer, bedrifter og organisasjoner å kompensere CO2-avtrykket sitt ved å koble seg opp mot de beste og mest anerkjente CO2-reduserende prosjektene i verden.

Prosjektene vi støtter gjennom CHOOOSE bidrar til å akselerere det grønne skiftet ved å erstatte olje og kull med fornybar energi i utviklingsland, i samarbeid med FN. Prosjektene korresponderer også med 3 av FNs bærekraftsmål, og bidrar til  positive ringvirkninger for lokalbefolkningen, deriblant rent vann, ren energi, nye arbeidsplasser og bedre sanitærforhold.

Gjennom vårt samarbeid med CHOOOSE under vår Green Week kampanje, reduserer vi 500 kg med CO2 per ordre, som vil si at vi overkompenserer miljøavtrykket til hvert eneste produkt vi tilbyr. 

Grønne Mil jobber kontinuerlig, hele året, for å tilby våre kunder konkurransedyktige, men samtidig, bærekraftige priser på våre produkter. Vi har også Prismatch for å sikre våre kunder de beste prisene om vi ikke skulle henge med i svingene. Prismatch gjelder dog kun på ordinære priser og IKKE kampanjepriser. 

SPRE ORDET

Hjelp oss med å spre budskapet og samtidig skape en trend hvor fokuset snus fra forbruk til bærekraft i november.
Bruk emneknaggen #GreenWeek i sosiale medier og still krav til butikkene du handler i.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn